9 april m'n laatste verslag?? o o o het gaat snel - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Carlo Peters - WaarBenJij.nu 9 april m'n laatste verslag?? o o o het gaat snel - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Carlo Peters - WaarBenJij.nu

9 april m'n laatste verslag?? o o o het gaat snel

Door: Carlo Peters

Blijf op de hoogte en volg Carlo

26 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Ik zie dat het alweer even geleden is dat ik een reisverslag heb geplaatst. Oeps haha. Nou ik kan in ieder geval mededelen dat ik nog steeds leef en het nog steeds goed met me gaat:)
Toch gaat het met de stage niet altijd even goed. Er zij de afgelopen weken flink wat tegenslagen met de patiënten uit Genadendal. Heel spijtig is er een patiënt overleden en zijn er 2 patiënten die het ene na het andere ziekenhuisbezoek heeft en steeds verder afzwakken.
Momenteel heb je al z'n band met deze patiënten opgebouwd dat het soms best moeilijk is om hier mee om te gaan. We gaan er gewoon nog het beste van maken en best blijven doen.
Met de andere patiënten loopt het goed. Iedereen is nog steeds dik te vrede en blijven dan ook hard werken. Tegenwoordig krijgen we bijna elke week wel iets lekkers van iemand, maar afgelopen vrijdag spande de kroon. Ik moest een interview afnemen bij een patiënt van mij en die man en vrouw geven ons altijd appels, peren en bananen mee naar huis. Toen we het een keer over fruit hadden, waren ze niet echt bekend met mandarijnen. Ik kon het niet in het Engels, Afrikaans of Nederlands uitgelegd krijgen wat het waren, dus ik had ze beloofd om de mandarijnen een keer mee te nemen. Toen ik het interview had afgenomen vroegen ze of ik varken lusten en kreeg ik dus (dacht ik) een lapje varken mee. Toen we 's avonds wilde gaan koken bleken het gewoon 2 grote lappen vlees te zijn die we met z'n 2e maar lekker op hebben zitten eten.
Naast alle drukke bezoeken bij de patiënten hebben we natuurlijk ook nog steeds leuke dingen gedaan. Zo hadden we tijdens het paasweekend een mannenweekend in Knysna. Daar zijn er een paar wezen bungeejumpen en hebben we de Kanopy Tour gedaan (tussen de bomen door tokkelen op 30 meter hoogte). Een paar weken terug zijn we wezen shark cage diven. Die beesten zijn ongelooflijk groot in het echt. Hadden 4 verschillende haaien gezien die verschillende qua lengte van 2,5 tot 4 meter. Het water was koud en de zee stonk maar het was mooi om die beesten in het wild te zien.
Dat weekend zijn we ook naar de world travel market geweest, waar de B&B Lungi's hebben gepromoot. Gladys moest een korte presentatie geven over wat er allemaal te doen was in en rond de B&B. Na dat de presentatie was geweest konden er vragen worden gesteld en er was interesse van verschillende kanten. Zo waren er journalisten maar ook grote bedrijven die een tours organiseren.
Vorige week ben ik voor het eerst naar een rugby wedstrijd geweest (Stormers vs. Western Force). Ik snapte helemaal niks van de wedstrijd waarom er nou wat gebeurde maar het was zeker gezellig. Er zat alleen niet zoveel sfeer in als met het voetballen, misschien omdat het stadion ook maar voor minder als de helft gevuld zat.
Afgelopen weekend waren we uitgenodigd door Grabouw voor een kinderfeestje. Iedereen moest verkleed gaan als hun jeugdidool en zoals iedereen vast wel al heeft gezien waren wij de Spice Girls. Het was een mooi feestje met een mooie bonte avond.
Mensen, ik zal de volgende keer niet meer zo lang wachten met een verhaaltje haha. Het is nu nog maar 46 dagen tot ik ga reizen en nog 9,5 week tot ik thuis ben.

Tot snel bij m'n nieuwe verslag!!

  • 26 Mei 2014 - 09:59

    Malou:

    Wat een avondturen weer Carlo.
    Vind het wel heel jammer dat we jou optreden als de space grils hebben moeten missen. Dat is hopelijk toch wel gefilmd....

    Geniet extra de komende 9 weken nog
    liefs malou

  • 26 Mei 2014 - 17:48

    Peter Den Dekker:

    Je ziet heel veel leuke dingen man. Dat hier soms tegen slagen bij zitten hoor ook bij het leven. De ervarening die je dit half jaar op doet neem je mee de rest vsn je leven. G eniet straks nog lekker van je vakantie met je meisje. Peter

  • 26 Mei 2014 - 19:35

    Anne En Erik:

    Wow was dat niet doodeng met die haaien? Leuk weer wat van je te lezen. Nog ff en maartje is er alweer. Geniet nog van je stage en alles wat daar gebeurt! Liefs Erik en Anne

  • 26 Mei 2014 - 19:40

    Anika:

    Naartjies.... De mandarijnen! :-)
    Wat gaat het snel zeg! Nog effe en ge zit hier weer aan de braai!

  • 27 Juni 2014 - 23:12

    Paula Lauret:

    Hoi Carlo we leven nog, schaam me dat ik zo weinig van me heb laten horen, maar wel aan je gedacht hoor. Ik denk dat nu de stage er ver op zit en dan ... vakantie.

    groeten paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Leuk dat je mijn verslagen leest. Hier zullen de leuke ervaringen en gezellige dingen verteld worden. Tot snel bij mijn reisverslagen:D

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4727

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 03 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: